Святослав Цюмпала
Я навчаюся на магістерській програмі “Molecular Life Sciences” в одному із найстаріших університетів Німеччини, Єнському університеті імені Фрідріха Шиллера (Friedrich-Schiller-Universität Jena). Цей навчальний заклад є членом престижної Коїмбрської групи та здійснює тісну співпрацю з іншими науковими спільнотами.
До прикладу, в першому семестрі з нами працювали викладачі, науковці Leibniz Institute on Aging – Fritz Lipmann Institute. А мої колеги із магістерської програми “Evolution, Ecology and Systematics” взяли участь у науковій експедиції в Антарктику, яка тривала три місяці.
Перший семестр був суто теоретичним: лекції та семінари, які в моєму випадку, охопили проблеми біології розвитку рослин, симбіозу рослин, мікроорганізмів й епігенетики. Дискусії під час навчання є досить вільними, кожен може висловити свою думку. Обговорення проблемних питань на семінарах потребувало суттєвої домашньої підготовки. Тут у допомозі стала бібліотека, яка пропонує студентам 4 мільйони одиниць традиційної літератури з усіх галузей знань і підписку до багатьох наукових журналів.
Другий семестр — це переважно цикли практичних занять. Студенти вибирають три модулі з величезного каталогу магістерської програми. До роботи в лабораторіях допускаються лише ті студенти, які успішно склали, принаймні, один із трьох іспитів зимової сесії. Університет пропонує лабораторні з різних напрямків й залученням різних модельних організмів. Є можливість працювати з вищими рослинами, мікрогрибками, ціанобактеріями, комахами тощо.
Нещодавно, я практикувався із Sporisorium reilianum (сажковий гриб, патоген рослин), ми провели Саузерн-блот, а також виконали “yeast secretion trap assay” при дослідженні його паразитарних властивостей.
Майже, всі практичні курси вимагають знання техніки електрофорезу нуклеїнових кислот і білків при виконанні різних експериментів: наприклад, Саузерн-блоту та вестерн-блоту. Тому було б добре, щоб бакалавранти нашої кафедри навчилися самостійно виконувати ці методики.
Під час навчання в Єні почуваюся впевнено, особливо при виконанні практичних і теоретичних завдань, вільно комунікую англійською зі студентами інших країн. Вдячний кафедрі біохімії та біотехнології Прикарпатського університету імені Василя Стефаника за те, що отримав хорошу базу принципів і теорії, які стосуються моєї спеціальності. Це дозволяє мені застосовувати набуті знання для вирішення складних завдань.