НА КАФЕДРІ БІОХІМІЇ ТА БІОТЕХНОЛОГІЇ ПРОЙШЛА VІ ОСІННЯ ШКОЛА ЮНОГО БІОХІМІКА

Протягом 27-28 жовтня 2018 року зацікавлені школярі мали змогу пройти навчання у Школі юного біохіміка, яка вже вшосте проводилась на кафедрі біохімії та біотехнології ПНУ.
Основна мета проведення Осінньої школи юного біохіміка – пошук та долучення до наукових досліджень школярів, які цікавляться біологією, люблять експериментувати та вивчати щось нове, мріють стати науковцями чи поєднати своє життя з біологією чи медициною. 
У роботі школи взяло участь 40 учнів 8-11 класів з різних шкіл м. Івано-Франківська та Івано-Франківської області та м. Тернопіль. Вже традиційно відкриття Школи почалось із заспіву гімну України З вітальними словами перед учнями виступили завідувач кафедри біохімії та біотехнології, проф. Володимир Лущак та декан факультету природничих наук, доц. Віктор Случик.
Цьогорічна школа проходила під назвою «Дивовижний світ живого: від теорії до експерименту», метою якої було донести до учнів, що сучасна біохімія – це не лише «хімія у пробірці», а й основа сучасної експериментальної біології, здорового харчування, медицини, біотехнології, вирішення проблем забруднення довкілля тощо. Про це більш детальніше, а також здобутки кафедри біохімії та біотехнології у вступній лекції «Біохімія як фундамент сучасної експериментальної біології та лабораторної діагностики» розповів проф. Володимир Лущак. 
Загалом програма школи була досить насиченою та включала в себе щодня по дві лекції та тривалі лабораторні заняття, які супроводжувались короткими перервами на чай. Учасники школи прослухали цікаві лекції по будову живих організмів на клітинному та макромолекулярному рівні, а саме про: клітинний склад мікро- та макроорганізмів (зокрема особливості будови бактерій та клітин крові) (лектор – к.б.н. Марія Байляк), основні типи біомолекул, з яких складається наш організм (білки та вуглеводи) (лектор – к.б.н. Віктор Гусак), а також про те, а що таке вітаміни і яку роль вони відіграють у нашому організмі (лектор – к.б.н. Олександра Абрат). 
Під час екскурсії лабораторіями кафедри, яку провів доц. Віктор Гусак, учасники школи мали змогу побачити, як виглядають у реальності біологічні експериментальні лабораторії, ознайомитись з напрямками досліджень, які проводяться на нашій кафедрі, а також почути про наукові досягнення наших студентів та досвідчених співробітників кафедри. 
Напевне, найцікавішою для учасників школи виявилась практична частина програми. На практичному курсі учасники були поділені на кілька груп, у складі яких вони вчились під пильним наставництвом кураторів користуватись лабораторним посудом та робити нескладні цитологічні та біохімічні аналізи. Під час лабораторних занять школярі отримали змогу власними руками «поекспериментувати», а саме навчились: самостійно виготовляти живі та фіксовані мікропрепарати різних мікроорганізмів (дріжджів, водоростей, бактерій розсолу квашеної капусти та настою сіна) та розглядати їх під світловим мікроскопом; готувати та фарбувати мазки крові риб та мишей, визначати клітини крові під мікроскопом та підраховувати лейкоцитарну формулу крові; користуватись хімічним лабораторним посудом та визначати на основі специфічних хімічних реакцій наявність білків, вуглеводів та вітамінів (віт. С і Р) у різних біологічних зразках та продуктах харчування.
По завершенню Школи кожному учаснику був вручений сертифікат про участь, а також учасники поділились своїми ще свіжими, а тому й певно дуже емоційно-позитивними, враженнями від школи. 
Висловлюємо подяку всім нашим ентузіастам-організаторам, в тому числі координатору нашої Школи, к.б.н. Надії Мосійчук – за чудову загальну організацію та чітку спланованість заходу, лекторам – за цікаві науково-популярні лекції, укладачам методичних вказівок до практичного курсу – за підбір лабораторних робіт та знайдений час на їх оформлення, кураторам практичних груп – Уляні Стамбульській, Іванні Дрогомирецькій, Ігорю Юркевичу, Олександрі Абрат, Надії Бурдилюк, Андрію Клоновському, Аліні Семчук, а також їхнім помічникам – студентам за ретельну підготовку до лабораторних занять та проведення на високому рівні власне занять, за те, що змогли викликати в учнів жваву зацікавленість до біохімії та біології загалом.