На сьогодні, ми отримали 81 відповідь, з них 21 – від теперішніх студентів та 60 – від колишніх випускників, а загалом – це орієнтовно третина від всього контингенту.
Ось попередній аналіз:
-
- Із 60 випускників – 43 працюють за спеціальністю (що нам дуже приємно)
- Для 8 випускників, які не працюють за спеціальністю, навчання в університеті загалом сприяло їхньому професійному становленню
- 3 випускників не працюють за спеціальністю і навчання в університеті не посприяло їхньому професійному зростанню (дуже прикро, що так) і 6 – наразі безробітні (сподіваємось, що тимчасово)
- Із 21 студентів – 18 впевнені, що вони обрали спеціальність, яка сприятиме їхньому професійному росту, інші 3 – мають сумніви, що обрали правильну спеціальність (але надіємось, що їхня думка згодом зміниться)
Нам поставили загальну середню оцінку 4,5 (що насправді досить високо), 45 учасників опитування поставили оцінку – 5, 27 – 4, 8 – 3 і 1 – 2.
Щодо «2», то ми її отримали від випускника чи випускниці, яка певно вже досить давно завершила навчання, тому що його/її зауваження «Мікробіологічні практичні заняття були фактично семінарського типу – жодного разу не довелося нічого посіяти, чашку Петрі навіть в руках не потримали, деякі лабораторії на кафедрі навіть не бачили зсередини.» уже не відповідає дійсності – нас сьогодні у нас проводяться повноцінні лабораторні заняття з мікробіології (студенти навіть здають окремий колоквіум з лабораторних мікробіологічних навичок) та біохімії, а також розроблений цілий цикл лабораторних робіт (Великий практикум), який, окрім типових біохімічних методів, включає як мікробіологічний аналіз якості різних продуктів, так і методи клінічної біохімії. Особливість Великого практикуму та, що на ньому студенти роблять все від «А» до «Я» – від обрахунків і приготування реактивів, проведення експериментів до їх аналізу та інтерпретації.
Основні зауваження, які Ви висловили у своїх анкетах
– Зменшити кількість непотрібних дисциплін
– Недостатньо практичних навиків, які потрібні у професійній діяльності (лабораторній діагностиці, біотехнології, мікробіології, біоінформатиці і т.д.)
– Недостатнє інформування про місця потенційного працевлаштування
– Трохи краще обладнання і сучасніші методи
А ось наші відповіді на Ваші зауваження
– Зменшити кількість непотрібних дисциплін
Ми оновили освітню програму і цього року буде відбуватися вступ уже на програму «Біохімія, біотехнологія та методологія біологічних досліджень». У новому навчальному плані ми намагалися максимально дати лише фахові дисципліни з великою кількістю практичних та лабораторних занять.
– Недостатньо практичних навиків, які потрібні у професійній діяльності (лабораторній діагностиці, біотехнології, мікробіології, біоінформатиці і тд)
Новим навчальним планом передбачено як окремі дисципліни практикуми з біохімії, біотехнології, клінічної біохімії та лабораторної діагностики, розширено курси клінічної біохімії та біоінформатики. Студентам надано можливість обирати між курсами, які їм більше до вподоби (зокрема на вибір запропоновано курси ензимодіагностики, молекулярної біотехнології, мікробної біотехнології, агробіотехнології, ендокринології, біохімії крові тощо..)
– Недостатнє інформування про місця потенційного працевлаштування
А тут ми сподіваємось на Вашу допомогу. Ви пишете, що необхідно запрошувати потенційних працедавців та колишніх випускників для профорієнтаційної роботи. А хто, як не Ви, наші випускники, можете нам допомогти і розказати, які навики зараз потрібні на ринку праці і де потенційно шукати роботу, допомогти організувати екскурсії до закладів, де Ви працюєте. Сподіваємось, що Ви відгукнетесь на наші прохання про організацію таких зустрічей зі студентами.
– Трохи краще обладнання і сучасніші методи
В останні роки матеріально-технічна база кафедри суттєво покращилась, завдяки інтенсивній науковій роботі та міжнародних грантам. У нас уже рутинними стають процедури імуноферментного аналізу та вестерн-блоту, планується запуск методу полімеразної ланцюгової реакції (оскільки ми отримали відповідне обладнання за міжнародною програмою), а саме ці методи є ключовими у медичних лабораторіях. Також у нас почалися дослідження на модельному об’єкті – миші, що дозволило розширити спектр визначень (на яких можна вивчати ті ж показники, як у людини – гематологія, загальний клінічний аналіз та біохімічний аналіз крові). Також у нас розвивається імунобіотехнологія (розробляються окремі етапи отримання специфічних до певних білків антитіл, що в подальшому використовуються для отримання тест-систем). Активно почав розвиватися напрям мікроклонального розмноження рослин (що є дуже перспективним напрямом у агробізнезі). Щодо тих методів діагностики, які на сьогодні не є у нашому арсеналі, будемо шукати шляхи вирішення, зокрема
Так коротенько, ми спробували доповісти, що активно розвиваємось (наскільки дозволяють наші ресурси, як людські так і матеріальні) і намагаємось робити все, щоб наші студенти отримували все якіснішу підготовку і були затребуваними на ринку праці.
Форма опитування залишається відкритою. Тому сподіваємось, що ті, що не взяли участь в опитуванні, знайдуть час і можливість висловити свою думку та побажання. Окрім того, оскільки ми не маємо безпосереднього зв’язку з деякими нашими випускниками, просимо їх друзів та одногрупників поширити серед них цю інформацію.
Дякуємо всім за зворотній зв’язок! Ми постараємось врахувати всі Ваші коментарі та пропозиції.