Проведені заходи

Відбулися тренувальні збори учасників IV етапу всеукраїнської олімпіади з біології (березень, 2024)

На факультеті природничих наук переможці ІІІ етапу всеукраїнської олімпіади з біології готувалися до наступного етапу. Практичні тренувальні збори провели доцентка кафедри біохімії та біотехнології Олександра Абрат та доцент кафедри біології та екології Андрій Заморока.

Учні 8-11 класів мали змогу опанувати чимало цікавих технік. Зокрема, на кафедрі біохімії та біотехнології учні готували та оцінювали фіксовані препарати мікроорганізмів, провели хроматографію амінокислот і пігментів, виконали якісні реакції на білки.

В лабораторіях кафедри для вихованців центру освітніх інновацій провели пізнавальний квест (червень, 2023 рік)

Сьогодні (7.06.2023) для вихованців центру освітніх інновацій вчитель Мар’яна Ганчак та доцент Олександра Абрат провели цікавий “квест про вітаміни” в лабораторіях Кафедри біохімії та біотехнології ПНУ. Було креативно, весело, цікаво та пізнавально!

Атмосферу заходу переглядайте на відео:

відеоролик_вітамінний квест

Практична підготовка учнів до IV етапу олімпіади з біології (березень 2019 р.)

2 березня 2019 року відбулися практичні тренувальні збори для підготовки учнів 8-11 класів до ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з біології. Практичний тренінг провела доцент кафедри біохімії та біотехнології  к.б.н. Олександра Абрат . Учні мали можливість власноруч провести якісні реакції на наявність біомолекул у біологічних зразках та набути навичок роботи з мікроорганізмами, зокрема виготовлення мікроскопічних препаратів та   посів-пересів культур мікроорганізмів.

Екскурсія та лабораторний практикум для учнів Вигодської ЗОШ

2 травня кафедру біохімії та біотехнології відвідали учні Вигодської ЗОШ І-ІІІ ступенів Долинського району під керівництвом нашої колишньої випускниці, вчителя біології Ольги Децик (Величко). Доцент кафедри Олександра Абрат провела для учнів цікаву екскурсію, а також короткий лабораторний біохімічно-мікробіологічний практикум.  Під час екскурсії Олександра Абрат ознайомила учнів з основними напрямками роботи та досягненнями кафедри, а також з модельними об’єктами, на яких працюють наші студенти.   На лабораторному занятті під її керівництвом учні мали змогу навчитись проводити якісні реакції на біомолекули, готувати  препарати мікроорганізмів, аналізували мазок клітин крові та виділяти власну ДНК.

Практична підготовка учнів до IV етапу олімпіади з біології (березень 2018 р.)

4 березня 2018 року відбулися практичні тренувальні збори для підготовки учнів 8-11 класів до ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з біології. Практичний тренінг провели доценти кафедри біохімії та біотехнології к.б.н. Марія Байляк і к.б.н. Олександра Абрат  та доцент кафедри біології та екології к.б.н. Андрій Заморока. Учні мали можливість власноруч провести практичні роботи з ботаніки, зоології та загальної біології.

Третій практичний тренінг вчителів біології та хімії

15 березня 2018 року на базі кафедри біохімії та біотехнології  відбувся третій практичний тренінг для вчителів біології та хімії загальноосвітніх шкіл Івано-Франківської області. Заняття з вчителями провела доцент кафедри Олександра Абрат. Тема лабораторного заняття стосувалась  вивчення фізико-хімічних властивостей білків.

Другий практичний тренінг вчителів біології та хімії

14 лютого 2018 року на базі кафедри біохімії та біотехнології ДВНЗ “Прикарпатський національний університет” відбувся другий практичний тренінг для вчителів біології та хімії загальноосвітніх шкіл Івано-Франківської області.

Перший практичний тренінг вчителів біології та хімії

26 січня 2018 року в рамках співпраці між обласним інститутом післядипломної освіти та Факультетом природничих наук ДВНЗ «Прикарпатський національний університет» відбувся перший практичний тренінг для вчителів біології загальноосвітніх шкіл Івано-Франківської області.чителі не лише ознайомилися з експериментальною базою і можливостями кафедри біохімії та біотехнології, але і власноруч апробували методи очистки та ідентифікації біологічного матеріалу. Доцент кафедри Олександра Абрат ознайомила вчителів із можливостями підготовки учнів загальноосвітніх шкіл до практичних турів Всеукраїнських олімпіад та конкурсів-проектів на базі науково-просвітницького центру, а також розповіла про переваги щодо працевлаштування сучасного студента-біохіміка та його конкурентоспроможність не лише на всеукраїнському, але і міжнародному рівні.

Установча нарада щодо створення науково-просвітницького біолого-хімічного центру

17 січня 2018 року на кафедрі біохімії та біотехнології ДВНЗ «Прикарпатський національний університет» відбулася установча нарада щодо створення першого в Івано-Франківській області науково-просвітницького біолого-хімічного Центру, який покликаний істотно підвищити рівень підготовки учнів старших класів у галузі біології та хімії. Метою наради було об’єднати зусилля всіх зацікавлених людей навколо ідеї проекту і запропонувати організаційні засади функціонування Центру.
Ідейним натхненником проекту виступив завідувач кафедри біохімії та біотехнології професор Володимир Лущак. До вирішення стратегічних питань роботи центру долучилися директор департаменту освіти і науки івано-франківської ОДА Віктор Кімакович, голова Туристичної асоціації Івано-Франківщини Оксана Федорович, співзасновник громадської організації «IT кластер» Леся Федорук, заслужений журналіст України Ольга Бабій, співробітники обласного інституту післядипломної освіти, вчителі Івано-Франківських ЗОШ та керівництво і співробітники Прикарпатського національного університету.
Після кількох годин «мозкової атаки» учасники наради зійшлися в кількох позиціях:
– Центр має бути покликаний об’єднати зусилля державних і громадських організації задля підготовки біологів і хіміків міжнародного класу;
– основними завданнями Центру є просвітницька діяльність та надання експериментальної бази для підвищення кваліфікації вчителів, підготовки учасників відповідних предметних олімпіад, популяризацію науки і фахової освіти у відповідних сферах, підготовка контингенту потенційних студентів для українських ВНЗ з виходом на міжнародний рівень навчання і отримання подвійних дипломів.
Заключними рішенням наради було створення ініціативної групи для формулювання основних положень роботи центру.